Sunday, August 10, 2008

Mes religions

Despres d’haver passat per temples budistes, hindus, musulmans i sikhs, nomes em faltava acceptar la invitacio d’un parell d’israelis(?) de sopar amb ells durant la cerminonia dels divendres previa al Shabbat.

Independentment de si son creients o no els jueus fan comunitat arreu del mon, aixi poc mes de 200 dels (molts) que estan de vacances a Leh es van trobar per sopar menjar pur, resar una mica i cantar cansons (que pel que es veu estaven resant, pero a mi em semblava la balalaika).

De tots els que eren alla almenys la meitat no participaven en la part religosa, pero estan acostumats a fer comunitat encara que no siguin creients. Finalment, despres d’aguanatar una bona estona de cansons, benediccions al pa i al vi i un discurs (interminable amb l’estomac buit) d’un home amb barba i tirabuixons (que si no ho vaig entrendre malament no era rabi) vem poder comensar a endrapar un apat kosher, que, en general, no estava malament.

3 comments:

Pons said...

Ja es estrany que no fessis res que ofengués a la seva religió i et quedessis sense el kosher.

Per cert, que tal portes la falta de carn de vedella?

Anonymous said...

M'agrada veure que tot et va bé, cousin! Em tranquil·litza força llegir-te (d'amagat). Aquí tens a la grandmother patint una micona. Tots esperem amb candeletes que tornis i ens expliquis una mica d'aquesta experiència.

Personalment vull sessió de fotografies, eh?!

Un petonàs i que acabis de gaudir aquesta gran aventura.



p.d: conec a un tal Òscar que és amic d'un tal Ramon que et coneix (d'economia). Ja en parlarem.

Pons said...

Jo també conec un tal Ramon! i per desgràcia també conec aquest tal Oscar... El que no entenc es que i té a veure l'economia.

Posats a coneixer jo tb conec un tal Llurba...