Wednesday, July 11, 2012

Tertulies de bar


Vivim en una època tramposa, per un costat tenim tanta capacitat d'abocar-nos al món que se'ns fa impossible assolir mínimament alguns dels desitjos als que ens veiem abocats. Però la mateixa modernitat que ens confon i bombardeja amb desitjos i necessitats ens ofereix els succedanis per a tranquilitzar les nostres ànimes. Decathlon, Zara, Ikea.. podem fer una mica de tot i ser feliços en la mentida. 

A mi la trampa em funciona, i un exemple palmari n'és l'Imdb. Fa anys que no em passo l'estiu mirant pelis de matinada a La 2, ja no passo l'estona esperants als titols de crèdit ni gasto calers en revistes, però la meva reputació de cinèfil continua intacta. 

I un cop crescudet, la meva versió seriosa ha d'aparentar ser economista, però això mereix una dedicació i esforç, especialment cada cop que alguna notícia o debat d'actualitat amaga una possibilitat potencial de deixar-te en evidència. 
Per això avui estic content, ja que he trobat el meu Imdb de les tertulies sobre fiscalitat, el Xuriguera de consulta ràpida, la pedra rosseta dels debats de bar. S'ha acabat aguantar els debats facilons, la demagògia barata sobre "els impostos més alts", callat mentre penses "això ho he de mirar". Tertulià, periodista, o Julia Otero, s'ha acabat el xollo.

3 comments:

RB said...

Molt interessant.

RB said...

De fet anava a fer un post sobre aquest mateix tema, però ara ja em fa mandra, xD.

Anonymous said...

sort que semblar un expert en els simpsons no es tan sacrificat com semblar ser expert d'economia