Thursday, January 04, 2007

2006 DdC

Ja feia un temps que havia perdut el contacte amb DdC per culpa de canvis d'horari i les desconexions de TV2 a Catalunya, i la pèrdua de Nando Salvà* , però per sort avui he aconseguit veure un recull/resum que han fet del 2006. Si no recordo malament destacaven les películes més interessants de l'any i quatre directors ( Gitai, Gondry, Soderberg i Solonz).

Per primer any des que veig DdC, han afirmat que aquest 2006 ha estat un BON any pel cinema americà, afirmació que segurament es deu al fet que el cine asiàtic no hagi brillat com en anys anteriors : Ni Wong Kar Wei ni Park Chan Wook han estrenat películes i altres directors no han mantingut el nivell.

Segurament estic d'acord amb DdC quan afirmen que Munich és probablement la millor película de l'any, amb uns actors fabulosos (Juli Cesar, James Bond, Hector/Hulk o el Marquès de Sade...) i un director que recupera el seu millor nivell.
Coincidim també en les virtuts de les dues películes de George Clooney (Syriana i Good night and good luck), la grandesa de Michael Mann (Miami Vice) i l'alegria de recuperar un 007 millor del que havia estat mai. M'alegro també per la Palma d'or del festival de Cannes, El viento que agita la cebada (el millor Ken Loach, evitant el pamflet) i una de les meves preferides, Hijos de los Hombres, d'Alfonso Cuarón.

Més indiferent m'han deixat la resta de destacades pel DdC, bàsicament Brokeback Mountain i Crash. I del que m'interessa em queda per veure Factotum i Pequeña Miss Sunshine.

Pel que fa al cine europeu destacat no he vist quasi res, només l'entretinguda Anthony Zimmer i Volver, que no em va emocionar especialment. Però la resta de películes tampoc em criden massa l'atenció: Alatriste, Salvador, Escondido, The Queen, Gravbica o Sophie Scholl.


*Encara m'emociono quan recordo com destroçava l'aburrida Mar Adentro, en contra dels vents i les marees, aguantant les dures crítiques de l'imperi de la bondat i la correcció política...

PD: Bàsicament tot són referències fílmiques i no hi ha cap enllaç a l'IMDB ni a la Wikipedia, perquè serà?

1 comment:

Anonymous said...

Per què fa mandra posar enllaços?