Entre altres moltes coses, explicava Peter Biskind com el boom del cinema independent i del festival de Sundance va passar de ser un intent de crear una industria paral·lela, una alternativa basada en criteris diferents a la comercialitat dels grans estudis de Hollywood, a convertir-se en un planter, una fàbrica de talent, creació de noves tendències i creativitat per alimentar la voracitat de la pròpia indústria hollywoodense.
Vist retrospectivament, aquest desenllaç sembla perfectament lògic, fins i tot predestinat, pel que encara em fa més gràcia veure com a l'establishment cinematogràfic l'avança per l'esquerra una indústria que ja és més potent: els videojocs. Perquè imitar a les pel·lícules d'estudi quan poden anar directament a la font, al cine independent? Ja s'anunciaven videojocs amb la banda sonora de Requiem for a Dream i l'anunci d'una superproducció d'Xbox rescatava la versió de Mad World de la peli de culte Donnie Darko.
Per tant no és pas estrany veure com, anunciant la continuació de Gears of War, s'escolta el bonic tema de l'últim èxit que ha passat pel festival de Sundance: Little Miss Sunshine.
I realment, s'ha d'admetre que els queda un clip la mar de guapo.
1 comment:
Llegir el post amb la música de Requiem for a Dream, fa que el post sigui més impactant. Està bé.
Bé pels nois de Gears of war.
Post a Comment